امام جمعه يزد: ايران پايبند مقررات بين‌المللي در انرژي هسته‌اي است



نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد گفت: ايران، در زمينه استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي، پايبند مقررات بين‌المللي است و به آن عمل كرده است.

حجت‌الاسلام محمد علي صدوقي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر يزد با اشاره به نشست اخير شوراي حكام آژانس انرژي اتمي گفت: بازرسان آژانس در بازديدهايي كه از كشور ما داشتند به اين مسئله پي بردند.

وي با اشاره به توطئه‌هاي و موضع‌گيري هاي خصمانه غرب و بويژه آمريكا در اين رابطه عليه جمهوري اسلامي ايران، از تلاش‌هاي مسئولان در دفاع از انرژي صلح آميز هسته‌اي قدرداني كرد.

امام جمعه يزد گفت: مسئولين بايد با تفاهم و همدلي و استفاده از تجربيات گذشته از حقوق ملت ايران در رابطه با استفاده صلح آميز از فناوري هسته‌اي به خوبي دفاع كنند.

وي اظهار اميدواري كرد: جايگاه دولت و حق ايران در اين زمينه حفظ و هر گونه تهديدي از كشور اسلامي دور شود.

وي در بخشي ديگر از سخنانش با اشاره به هفته بسيج بر حفظ روحيه بسيج و بسيحي در جامعه تاكيد و از ايثارگري‌ها و فداكاري‌هاي بسيجيان در هشت سال دفاع مقدس، تجليل كرد و ياد و خاطره شهداي اين دوران را گرامي داشت.

وي گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، همه مردم به نوعي از ميهن اسلامي دفاع كردند و جوانان ما جانشان را در كف اخلاص نهادند و مادران فرزندانشان را راهي جبهه‌ها كردند.

وي اضافه كرد: نبايد ارزش‌ها و آرمان انقلاب و دفاع مقدس به دست فراموشي سپرده شود بلكه بايد از آن حفظ و پاسداري شود.

وي تصريح كرد: انگيزه هشت سال دفاع مقدس كه حفظ پاسداري اسلام و كشور بوده است بايد حفظ شود.

صدوقي اظهار داشت: بسيج، محصول انقلاب اسلامي است و امام راحل بسيج را لشكر مخلص خدا و مدرسه عشق ناميد.

وي نقش بسيج در دفاع از حريم اسلامي و ديگر صحنه‌هاي انقلاب را يادآور شد و افزود: بسيج در هر كجا كه نياز بود با آمادگي كامل حاضر شد و نقش او در همه صحنه‌ها ستودني است.




يزدفردا-ايرنا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا